Passa al contingut principal

BAIXES I CICATRIUS DE BATALLA

 BAIXES

A mesura que juguis la campanya, l’impacte de la guerra començarà a cobrar-se un preu en els teus agents. El dany patit es convertirà en cicatrius de batalla i, el que és pitjor, en mort. Gestionar les cicatrius de batalla dels teus agents és una part essencial d’una campanya, com saber quan és millor deixar que descansin perquè es recuperin, i tenir una llista de dades amb agents suficients per cobrir les seves absències.


COMPROVACIÓ DE BAIXES

Al final de cada batalla, s’ha de fer una comprovació de baixes per cada agent amic que va quedar incapacitat en aquella batalla. Per fer-ho, tira 1D6: amb 3+, la comprovació té èxit, però aquell agent no pot guanyar més de 3PX en aquella batalla. Amb un 1 o un 2, la comprovació falla i l’agent rep una Cicatriu de batalla.

Després de la batalla, pots repetir una comprovació de baixes per cada agent MÈDIC amic triat per ser desplegat, sempre  que no hagi quedat incapacitat durant aquella batalla. 

Per determinar quina Cicatriu de batalla rep un agent, tira 1D6, resta 1 per cada cicatriu de batalla que ja tingui i consulta la taula de cicatrius de batalla. Cada vegada  que el resultat correspongui a una cicatriu de batalla que l’agent ja tingui, torna a tirar el 1D6 fins que surti una que encara no tingui.

Per exemple, es falla una comprovació de baixes d’un agent amb la cicatriu de batalla Discapacitat crítica. El jugador tira 1D6 i el resultat és 2. Ha de restar 1 al resultat perquè l’agent ja té una cicatriu de batalla, i per tant el resultat final és Mort.


CICATRIUS DE BATALLA

Nota de disseny: Potser consideres que, encara que els noms dels resultats de sota funcionen per a la majoria de comandaments, per a un petit nombre no és així. Si veus que el nom d’un resultat a la taula no encaixa amb el tema de la teva ficció tant com podria, ets lliure de reemplaçar el nom amb un resultat més temàtic. Per exemple, “Circuits lògics danyats” encaixa millor amb un Guerrer Necrón que “Commoció severa”. Assegura’t d’anotar quins resultats “reals” has obtingut perquè l’impacte que té en l’agent en batalla serà el mateix!


COMPROVACIÓ DE RECUPERACIÓ

Al final de cada batalla, els agents intentaran recuperar-se de les seves lesions i preparar-se per al proper enfrontament. Tots els agents recuperen les ferides perdudes a la batalla (excepte els que han Mort), i ja no es consideren lesionats.

S’ha d’efectuar una comprovació de recuperació per cada agent a la teva llista de dades amb una cicatriu de batalla. Per fer-ho, tira 1D6 i suma 1 al resultat per cada batalla consecutiva en què aquest agent no hagi estat triat per al desplegament (el que es coneix com a “permisos”). Amb un 5+, la comprovació té èxit: elimina una cicatriu de batalla que l’agent hagi rebut en una batalla prèvia (no pots eliminar una cicatriu de batalla que l’agent hagi rebut en aquella mateixa batalla).

Per exemple: s’efectua una comprovació de recuperació per un agent amb una cicatriu de batalla. El jugador tira 1D6 i el resultat és un 4. L’agent no va ser triat per al desplegament durant tres combats seguits, i per tant se suma 3 al resultat. El resultat final és un 7, i per això la comprovació té èxit i la cicatriu de batalla d’aquest agent s’elimina.



TORNAR A REGLES

Entrades populars d'aquest blog

BRIEFING DEL TORN 7

  Mapa: Mapa 48: Ruïnes d'Sphynx-12 Operació crítica: Saquejar Desplegament: Mapa 2 Objectius: Mapa 2 Regles opcionals: Si Mala visibilitat: Les armes sense rang de dispar passen a tenir un rang de 12’. Tempestes de sorra: Els efectes de l’equip que tingui un component tecnològic avançat (auspex, sistema de comunicacions, cub teseractic, etc. ) no funcionen en un 50% de les ocasions. Si s’ha emprat un LPA per utilitzar l’objecte, aquest no es perd. Contacte:Albert o Enric JUGADOR KROOT Classificació: Còdex Vermell – Només per a ulls de comandament De: Shas’ui Vior’la Ixur’la, Comandant del IV Batalló Recorreestels A: Caçacel Pech-Ra, Líder de l’escamot Carnissers de Pech Assumpte: Instruccions per a la Operació “Claror Silenciosa” Data: Cicle G-2025.439 / Diògenes V Pech-Ra, La situació a Diògenes V ha pres una nova direcció estratègica. Tot i els nostres esforços persistents, els nostres equips científics no han aconseguit accedir a la Porta Dolmen . L’energia i protocols...

BRIEFING DEL TORN 3

  ASSEGURAR EL REACTOR DE DIOGENITA Mapa: Mapa 6. Volkus Mapa 6 Operació crítica: Asegurar Desplegament: Segons Mapa Objectius: Segons Mapa Regles opcionals: No   Contacte:   JUGADOR NECRÓ De: Arkhon Tesseract, Veu del Consell Infinita. Per a: Abraxas, Enviat personal del Rei Silenci a Nometern. Prioritat: Omega. Salutacions, cronomant , Se li encomana una missió crítica a la lluna coneguda pels inferiors com Diògenes V , anomenada en els nostres registres antics com Nometern . Informes recents revelen l’activació d’un reactor de diogenita d’origen humà al complex industrial Volk-1s , que opera a un nivell inestable. Aquesta instal·lació posa en perill els sistemes soterrats de suspensió i preservació de les tombes que protegeixen els nostres germans adormits. Si el reactor continua funcionant incorrectament, podria danyar irreparablement els mecanismes que regulen el seu despertar o, encara pitjor, alterar els dispositius de contenció d’entitats d’importància crítica....

BRIEFING TORN 1: LA DESTRUCCIÓ DEL COMPLEX VOLK-1S

La situació a Diògenes V ha canviat de cop. L’enorme complex-laboratori de l’Adeptus mechanicus a Diògenes V ha explotat i la deflagració ha estat enorme. Encara no es coneix, o no s’han fet pública la causa de la seva destrucció: si un bombardeig orbital, un sabotatge o atemptat terrorista. El que és segur és que les runes de Volk1s, ara mateix alberguen molts objectius per les faccions involucrades al conflicte a Diògenes V :  pistes sobre la seva destrucció, fragments de diogenita , dades dels experiments de l’Adeptus mechanicus, material de laboratori, armes experimentals  o simplement la possibilitat d'establir una base d'operacions d'un comando invasor a les ruïnes del laboratori, i els intrincats túnels del subsol. Volk-1s s’ha convertit en la prioritat absoluta de totes les faccions i es preveu que durant els pròxims cicles serà l’escenari de diversos conflictes armats. Mapa: Volkus Mapa 5 Operació Crítica: 5. Inteligència Necrons: Missatge Codificat… Khaeskf...