BAIXES
A mesura que juguis la campanya, l’impacte de la guerra començarà a cobrar-se un preu en els teus agents. El dany patit es convertirà en cicatrius de batalla i, el que és pitjor, en mort. Gestionar les cicatrius de batalla dels teus agents és una part essencial d’una campanya, com saber quan és millor deixar que descansin perquè es recuperin, i tenir una llista de dades amb agents suficients per cobrir les seves absències.
COMPROVACIÓ DE BAIXES
Al final de cada batalla, s’ha de fer una comprovació de baixes per cada agent amic que va quedar incapacitat en aquella batalla. Per fer-ho, tira 1D6: amb 3+, la comprovació té èxit, però aquell agent no pot guanyar més de 3PX en aquella batalla. Amb un 1 o un 2, la comprovació falla i l’agent rep una Cicatriu de batalla.
Després de la batalla, pots repetir una comprovació de baixes per cada agent MÈDIC amic triat per ser desplegat, sempre que no hagi quedat incapacitat durant aquella batalla.
Per determinar quina Cicatriu de batalla rep un agent, tira 1D6, resta 1 per cada cicatriu de batalla que ja tingui i consulta la taula de cicatrius de batalla. Cada vegada que el resultat correspongui a una cicatriu de batalla que l’agent ja tingui, torna a tirar el 1D6 fins que surti una que encara no tingui.
Per exemple, es falla una comprovació de baixes d’un agent amb la cicatriu de batalla Discapacitat crítica. El jugador tira 1D6 i el resultat és 2. Ha de restar 1 al resultat perquè l’agent ja té una cicatriu de batalla, i per tant el resultat final és Mort.
CICATRIUS DE BATALLA
Nota de disseny: Potser consideres que, encara que els noms dels resultats de sota funcionen per a la majoria de comandaments, per a un petit nombre no és així. Si veus que el nom d’un resultat a la taula no encaixa amb el tema de la teva ficció tant com podria, ets lliure de reemplaçar el nom amb un resultat més temàtic. Per exemple, “Circuits lògics danyats” encaixa millor amb un Guerrer Necrón que “Commoció severa”. Assegura’t d’anotar quins resultats “reals” has obtingut perquè l’impacte que té en l’agent en batalla serà el mateix!
COMPROVACIÓ DE RECUPERACIÓ
Al final de cada batalla, els agents intentaran recuperar-se de les seves lesions i preparar-se per al proper enfrontament. Tots els agents recuperen les ferides perdudes a la batalla (excepte els que han Mort), i ja no es consideren lesionats.
S’ha d’efectuar una comprovació de recuperació per cada agent a la teva llista de dades amb una cicatriu de batalla. Per fer-ho, tira 1D6 i suma 1 al resultat per cada batalla consecutiva en què aquest agent no hagi estat triat per al desplegament (el que es coneix com a “permisos”). Amb un 5+, la comprovació té èxit: elimina una cicatriu de batalla que l’agent hagi rebut en una batalla prèvia (no pots eliminar una cicatriu de batalla que l’agent hagi rebut en aquella mateixa batalla).
Per exemple: s’efectua una comprovació de recuperació per un agent amb una cicatriu de batalla. El jugador tira 1D6 i el resultat és un 4. L’agent no va ser triat per al desplegament durant tres combats seguits, i per tant se suma 3 al resultat. El resultat final és un 7, i per això la comprovació té èxit i la cicatriu de batalla d’aquest agent s’elimina.