La campanya es juga seguint aquestes normes:
UBICACIÓ INICIAL
Cada jugador, excepte aquells que controlin una facció imperial, comença amb una ubicació aleatòria al sector exterior del mapa. Aquesta ubicació representa el punt on les seves forces han penetrat les muralles i establert el seu centre de comandament.
Els organitzadors determinaran aquestes ubicacions abans del primer Torn de la campanya.
Una facció imperial començarà sempre a la Caserna de l’Astra Militarum de Diògenes Primaris.
Si hi ha més d’una facció imperial, es donarà prioritat a les forces de l’Astra Militarum, i si hi ha més d’una facció d’aquest tipus, es designarà la ubicació a l’atzar.
ESTRUCTURA D’UN TORN
Cada Torn es divideix en dues fases:
Torn Estratègic: Els jugadors ordenen accions a realitzar sobre el mapa de campanya.
Torn de Combat: Es juguen les partides de Kill Team derivades dels moviments fets en el Torn Estratègic.
DURACIÓ DELS TORNS
Un Torn té una durada màxima d’un mes o fins que es completi, el que passi primer.
Si s’han de realitzar múltiples combats, la duració del Torn es pot allargar o es pot acordar traslladar un combat al Torn següent.
El Torn Estratègic té una durada de tres dies. Si un jugador no respon en aquest període, la seva facció no realitzarà cap acció activa i només podrà reaccionar.
Un Torn pot acabar sense combats si les accions declarades en el Torn Estratègic no provoquen cap enfrontament.
ORDRE D’INICIATIVA
A l’inici de cada Torn es genera un Ordre d’Iniciativa.
Aquest ordre seguirà la classificació inversa, donant avantatge a les faccions més endarrerides.
FITXES I CONTROL
Cada facció tindrà una Fitxa de Facció que representa el seu Kill Team operatiu.
Les faccions també tindran fitxes de control per representar la seva possessió d’un hexàgon.
TORN ESTRATÈGIC
Durant el Torn Estratègic, cada jugador pot realitzar una Acció Estratègica Universal i triar entre dos accións basada en un dels arquetips de facció o una dels arquetips que no són de la facció.
Tipus d’Accions Estratègiques
Les Accions Estratègiques es divideixen en dos tipus:
Universals: Disponibles per a totes les faccions.
D’arquetip: Accions especials que pertanyen a un dels següents rols:
Buscar i Destruir
Seguretat
Infiltració
Reconeixement
Moviment i Control del Mapa
Cada facció té una Fitxa de Facció, que representa la ubicació actual del seu Kill Team.
Els jugadors poden moure la seva fitxa des de la casella on es troben cap a una altra ubicació disponible.
Una facció pot controlar diversos hexàgons sense necessitat d’estar-hi present activament.
Conflictes i Combats
Si dues o més faccions coincideixen a la mateixa ubicació del mapa, ja sigui perquè:
Dues Fitxes de Facció es troben en la mateixa casella.
Una facció entra en un hexàgon assegurat per una altra facció.
Els jugadors han de jugar una partida de Kill Team per decidir qui es queda amb la posició i pot dur a terme l’Acció Estratègica que havia declarat.
Conseqüències dels empats i derrotes
El jugador no victoriós no podrà realitzar la seva Acció Estratègica i haurà de retirar-se a l’hexàgon d’origen o a un hexàgon controlat per ell on no hi hagi cap Fitxa de Facció enemiga.
No podrà realitzar cap altra acció que depengui d’haver completat amb èxit l’Acció Estratègica en l’hexàgon on ha estat derrotat.
Si una facció empata o és derrotada en un hexàgon assegurat, perd el control d’aquest.
Enfrontaments entre múltiples faccions
Si més de dues faccions es troben en una mateixa casella, els combats es resolen de la següent manera:
3 faccions: Els dos jugadors amb menys iniciativa juguen primer. El vencedor juga contra el tercer jugador.
4 faccions:
Les dues faccions amb menys iniciativa juguen la primera partida.
Les dues faccions amb més iniciativa juguen la segona partida.
Els guanyadors de cada partida s’enfronten en un tercer combat per decidir el control de la casella.
5 faccions:
Les dues faccions amb menys iniciativa s’enfronten i el perdedor és eliminat.
Les quatre restants juguen seguint el sistema de les 4 faccions.
ACCIONS ESTRATÈGIQUES
ACCIÓ UNIVERSAL
1. Assegurar
Permet a una facció assegurar el control d’un hexàgon on es trobi la seva Fitxa de Facció.
La facció obté els Punts de Victòria (PV) i els beneficis que aquest hexàgon atorga.
Mantindrà aquests beneficis fins que perdi el control de l’hexàgon.
BUSCAR I DESTRUIR
1. Reposicionar-se
Permet moure una Fitxa de Facció a un hexàgon adjacent a la seva posició actual.
Si hi ha un tram de muralla entre els dos hexàgons, es necessiten dues accions de Reposicionar-se per poder travessar-lo.
La facció pot moure’s fins que:
Entra en un hexàgon on hi ha una Fitxa de Facció enemiga.
Entra en un hexàgon controlat per un oponent.
Quan això succeeixi, el moviment es deté i cal jugar un combat de Kill Team per resoldre la situació.
2. Destruir
Permet destruir permanentment un edifici, infraestructura, districte o un tram de muralla a l’hexàgon on es trobi la Fitxa de Facció.
Si es destrueix un edifici, infraestructura o districte, aquest queda inutilitzat:
No atorga PV.
Perd tots els beneficis que proporcionava.
Si es destrueix un tram de muralla, a partir d’aquell moment es podrà moure a través d’ell sense penalització.
SEGURETAT
1. Fortificar
Permet fortificar un hexàgon ocupat per la Fitxa de Facció.
Si una facció enemiga ataca aquest hexàgon, el defensor podrà seleccionar un objecte gratuït d’entre:
Mines
Filats
Barricades lleugeres
Dipòsit de munició
Barricades pesades
Escales
No es pot repetir el mateix objecte ni escollir-ne un que ja hagi estat seleccionat per equipar el Kill Team en combat.
2. Reconstruir
Permet reparar un edifici, infraestructura, districte o tram de muralla situat a l’hexàgon on es troba la Fitxa de Facció.
Aquesta acció només es pot realitzar sobre elements que hagin estat destruïts anteriorment o que hagin començat la partida en ruïnes.
RECONEIXEMENT
1. Reconèixer
Permet moure una Fitxa de Facció fins a dos hexàgons de distància o un hexàgon travessant una muralla.
La facció ha de detallar per quins hexàgons es mou.
El moviment es deté si:
Entra en un hexàgon controlat per un oponent.
Entra en un hexàgon on hi ha una Fitxa de Facció enemiga.
En aquest cas, s’ha de resoldre un combat de Kill Team.
Limitació: Aquesta acció no permet realitzar Assegurar el mateix Torn.
2. Saquejar
Permet saquejar fins a dos hexàgons, a escollir entre:
L’hexàgon on es troba la Fitxa de Facció.
Qualsevol hexàgon adjacent que no estigui controlat per una altra facció.
La facció pot triar:
Els PV d’un hexàgon i els beneficis d’un altre.
O bé, PV i beneficis del mateix hexàgon.
Els beneficis i PV obtinguts amb aquesta acció només duren fins al final del Torn.
INFILTRACIÓ
1. Infiltrar-sePermet moure una Fitxa de Facció fins a dos hexàgons de distància o un hexàgon travessant una muralla.
La facció ha d’indicar els dos hexàgons pels quals es mourà.
La facció pot ignorar si el primer hexàgon està controlat per un oponent, però no pot travessar un hexàgon que contingui una Fitxa de Facció enemiga.
Limitacions: Aquesta acció no permet realitzar Assegurar ni Saquejar el mateix Torn.
2. Sabotatge
Permet seleccionar un edifici, infraestructura o districte adjacent a la ubicació de la Fitxa de Facció, sempre que estigui controlat per una facció enemiga.
L’edifici sabotejat atorga 2 PV menys i no atorga beneficis al seu propietari durant el següent Torn.
Limitació: Només es pot realitzar aquesta acció immediatament després d’Infiltrar-se.
TORN DE COMBAT
Un combat es produeix en els següents casos:
Quan una Fitxa de Facció d’un jugador es troba amb la Fitxa de Facció d’un altre jugador en el mateix hexàgon.
Quan una Fitxa de Facció es mou a un hexàgon controlat per una facció diferent, excepte si aquest moviment es realitza durant el primer desplaçament de l’acció estratègica Infiltrar-se.
Quan una Fitxa de Facció entra en una casella controlada per un altre jugador.
Configuració del Combat
Els combats es juguen en un mapa corresponent a l’hexàgon on té lloc l’enfrontament.
La missió es determina mitjançant una Operació Crítica assignada aleatòriament, tret que l’hexàgon indiqui el contrari.
Nota: Es pot establir una llista de possibles Operacions Crítiques per a cada hexàgon, incloent-hi algunes de fixes i d’altres aleatòries.
Avantatge del Defensor
El jugador que ja controlava l’hexàgon abans del combat obté automàticament la iniciativa durant la fase de Muntar la Batalla.
Aquest jugador tria el costat del camp de batalla i desplega primer el seu equip i els seus agents, tret que:
L’hexàgon indiqui el contrari.
Un jugador disposi d’una recompensa especial que li permeti ignorar aquesta regla.
Ús d’Edificis i Infraestructures
Límits d’ardits estratègics i de tiroteig:
Només es pot utilitzar un ardit estratègic o de tiroteig proporcionat per un hexàgon per Punt d’Inflexió.
PÈRDUA DE TOTS ELS HEXÀGONS
Si una facció perd tots els seus hexàgons, se li assigna una nova ubicació aleatòriament, sempre que no estigui ocupada.
FINAL DE LA CAMPANYA
La campanya té una durada de 6 torns. Al final, el jugador amb més Punts de Victòria totals serà declarat guanyador.