Passa al contingut principal

REGLES

 

V.1.0 (23/11/24)

LLIGA REGULAR 

TEMPORALITZACIÓ

Temporada:

Una temporada dura el número de jornaades per que tots els jugadors s’enfrontin.   

La temporada es dividirà en tres trams. 

En acabar la temporada es determina: guanyador, facció guanyadora segons les regles de puntuació i la narració del destí del sector de Diògenes V en disputa.

Torn:

Un torn és el temps per enfrontar-se tots els jugadors en disputa. Cada torn dura un mes.

La organitzaciól cada torn determina els enfrontaments, missions i condicions. Normalment es determinarà a l’atzar. Els escenaris no sempre han de ser equilibrats tot i que la primera temporada s'intentarà que sigui així i es tractarà de ponderar al llarg de la temporada. S’enviarà un briefing als jugadors amb els enfrontaments assignats, les condicions i la història. Es pot determinar que els jugadors juguin certes operacions tàctiques.

Després de cada torn un jugador passa el Part de batalla l’organització: resultat dels combats, punts, operacions tàctiques realitzades, proposta de conseqüències i situacions curioses que s'hagin pogut donar. El jugador també ha d’actualitzar el seu roster amb baixes i punts d’experiència.

Durant un torn els jugadors que ho desitgin poden lluitar entre ells, inclús si són de la mateixa facció. El resultat del combat no comptabilitzarà punts però sí experiència, descansos i baixes. Els jugadors han de passar un part de batalla amb una justificació narrativa de l’enfrontament.


PUNTUACIÓ 

S'empra la puntuació de l'enfrontament més la puntuació parcial de temporada.

Cada partida otorga: 1 punt per derrota, 2 per empat i 3 per victòria. El jugador transmet els punts als organitzadors. Aquests distribueixen els punts al marcador de facció i al marcador de jugador. 

La temporada es divideix en tres trams. Les primeres tres partides, les segones tres i les últimes tres. La facció i jugador que tingui més puntuació en acabar cada tram obtindrà punts extra. 1 punt el  primer tram, dos punts el segon tram i qui guanyi el tercer tram guanya 3 PV. Aquests punts es sumen tant els jugadors i jugadores com les faccions. En cas d'empat en un tram els dos jugadors es sumen els punts.

Al final de la liga, en cas d'empat desempata la diferència de punts entre els rivals empatats. Si prevaleix l'empat desempata el que tingui la puntuació més alta entre PV aconseguits restant els PV concedits, si persisteix l'empat han de desempatar mitjançant una partida i si la partida empata es juguen més torns fins que en un torn un dels dos s'imposa. 

La puntuació de facció indica quina facció resulta guanyadora i aconsegueix els seus objectius. La puntuació de fació suma els punts aconseguits i es divideix entre les partides jugades. 

Facció i jugador:

Una facció la constitueixen tots els Kill teams aliats entre si. Exemple: diferents capítols d'Adeptus Astartes, Adeptas Sororitas o Astra Militarum són de la facció Imperi. Les faccions actuals són: Imperi, Caos, T’au, T’au Farsight i Necrons. La seva puntuació suma la de totes les partides on està una facció implicada i es divideix pel nombre de partides jugades.


REGLES

Es jugarà en 3ª edició. S’empren les regles allotjades al Drive compartit 

Les regles actuals són:

Reglament bàsic, regles d’equip, Regles de terreny, Directori de mapes i les regles de facció que s'inclouen al Drive 


NARRACIÓ

La organització narrarà els objectius i les conseqüències dels combats.

Narració compartida: 

Els màsters de rol poden introduir elements narratius sancionats per l’organització. Els elements no haurien de beneficiar per ser a la facció del màster. 

Qualsevol jugador pot contactar amb la organització i suggerir elements narratius. 


CAMPANYA NARRATIVA 

Regles de base: 

S’empraran com base les regles de joc narratiu de Kill Team 2021. No s’empraran les requisicions i equip inusual de facció, només les generals. 

Modificacions per Kill Team 2024 

S’empraran les següents modificacions: 

1.- A la pàgina 102 del PDF (100 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de COMBATE. al resultat 6, Salvaje, on diu: "si guardas algún impacto crítico, puedes infligir una herida mortal al agente enemigo al que combate" ha de posar, la seva arma guanya Devastadora:1.   

2.- A la pàgina 102 del PDF (100 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de CONTENCIÓN. al resultat 5, Invulnerable, on diu: "ignora la regla especial 1PA" ha de dir ignora les regles Penetración y Criticos de Penetración. 

3.- A la pàgina 102 del PDF (100 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de CONTENCIÓN. al resultat 6, Indómito, ha de dir: Cuando este agente perdería una herida, como resultado de la regla Devastadora o el daño extra de un impacto crítico respecto al daño normal, tira 1D6: con un 5+, la herida no se pierde. 

4.- A la pàgina 103 del PDF (101 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de DISPARO. al resultat 2, Disparo certero, ha de dir: Cuando este agente efectua un atauqe a distancia su arma gana el rasgo Devastadora 1 cuando consigue algún impacto crítico no por cada impacto crítico.   

5.- A la pàgina 103 del PDF (101 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de DISPARO. al resultat 3, Calculador s'ha d'entendre l'acció de Disparos defensivos com una acció de Reacció

6.- A la pàgina 103 del pdf (101 del llibre), a la taula de TIRO, al resultat de 4 ha de dir: L’agent guanya la habilitat Buscadora (ligera) per les seves armes a distància. 

7.- A la pàgina 103 del PDF (101 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de DISPARO. al resultat 5, El mejor tirador s'ha de substituir Movimiento normal per Reposicionarse

8.- A la pàgina 103 del PDF (101 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de EXPLORACIÓN. al resultat 2, Ágil Ha de posar: Éste aggente puede realizar la acción de Correr más de una vez durante su activación. Además no necesita gastar una pulgada extra para atravesar obst´´aculos como puertas o barrivadas ligeras y la alambrada le resta una pulgada menos.  

9.- 2.- A la pàgina 103 del pdf (101 del llibre), a la taula d’EXPLORACIÓN, al resultat de 3 Encubierto ha de dir: Quan s’activa aquest agent durant el primer punt d’inflexió pot tornar a desplegar-lo a un punt a no més de 2’ del lloc on estava desplegat, sempre seguint qualsevol altra regla de desplegament activa. Ex. No pot desplegar fora de la zona de descens si no ho indica alguna altra regla. 

10.- A la pàgina 103 del PDF (101 del llibre), a la Taula de Honores de Batallla de EXPLORACIÓN. al resultat 6, Esquivar s'ha de substituir Movimiento normal per Reposicionarse

11.- A la pàgina 106 del pdf (106 del llibre), a la taula de RECURSOS ESTRATEGICOS, a RED DE INTELIGENCIA s’ha de substituir INFILTRACIÓN per ARDID.

12.- A la pàgina 106 del pdf (106 del llibre), a la taula de RECURSOS ESTRATEGICOS, a SISTEMA DE VIGILANCIA s’ha de substituir RECONOCIMIENTO per REPOSICIONAR.

13.- A la pàgina 107 del pdf (105 del llibre), a la taula d’EQUIPO INUSUAL DE ARMAS A DISTANCIA, al resultat de 5, s’ha de substituir Sin cobertura per Buscadora (ligera).

14.- A la pàgina 107 del pdf (105 del llibre), a la taula d’EQUIPO INUSUAL DE COMBATE, al resultat de 4, s’ha de substituir Acerada per Desgarradora.

15.- A la pàgina 109 del pdf (107 del llibre), a la taula de RECURSOS ESTRATÈGICOS, el recurs Armería expandida et dona una peça d’equip addicional a triar entre l’universal i de facció.

16.- A la pàgina 111 del pdf (109 del llibre), a ENTREGA DE SUMINISTROS ha de posar: Compra esta requisición antes o después de una partida. Elige dos piezas de equipo para tu facción y añadelo a tus provisiones. 

17.- Operacions especials: Totes les operacions especials del llibre s’anul·len i se substitueixen per: Les operacions especials passen a ser operacions d’Arquetip. Es completa una operació especial en el moment que es realitzen les tres operacions tàctiques d’un Arquetip. A la jornada que no es juga es tria com completada una operació tàctica d’Arquetip a elecció del jugador. Un cop es completa les operacions tàctiques d’un Arquetip cal jugar, almenys, una operació tàctica d’un altre Arquetip abans que tornin a comptabilitzar-se les operacions tàctiques de l’Arquetip completades. (És a dir: si has jugat tres operacions tàctiques de Buscar y destruir, no pots començar una nova operació especial de Buscar y destruir sense haver fet primer una operació tàctica d’un altre Arquetip com Seguridad o Infiltración).

Un cop s’ha completat una operació especial es poden triar tres de les següents recompenses sense repetir-ne cap:

1.- S’obté un punt de requisició.

2.- L’agent amic que hagi puntuat més a l'última operació tàctica guanya 5 PX. Això no es veu afectat per una prova de baixes amb èxit.

3.- Pots afegir un element d’equip inusual a les teves provisions o pots augmentar la capacitat dels teus recursos en un.

4.- Obtens tres punts de requisició. (Compta com dues recompenses)

5.- Pots distribuir 5 PX entre els agents de la teva llista.

6.- Tots els agents de l'última batalla tenen èxit en les seves proves de baixa i recuperació.   

 

REGLES DE LA CASA

Portes:

Si no s’indica el contrari a les regles del joc o al mapa, obrir i tancar totes les portes de l’escenografia costa un Punt d’Acció.


Miniatures representatives:

Les miniatures han de representar de forma identificable el que representen, tant a nivell d’agent de la facció com de l‘armament que porta.


Declaració d’equip inusual:

Abans de començar la partida s'ha de declarar l'equip inusual i si el jugador contrari ho sol·licita s'ha d'assenyalar la miniatura portadora d'una peça d'equip amb gomes senyalitzadores.


Roster als enfrontaments:

Cada jugador ha de portar el roster imprès o en un arxiu digital immutable als enfrontaments. Si el jugador disposa d'equip, aquest s'ha de declarar, el roster ha de reflectir quina miniatura té cada element d'equip i s'ha d'intentar marcar la miniatura.


Comprovació de les dimensions del camp:

Abans de començar a jugar s'ha de comprovar, en cas de no tenir un tapet oficial de Kill team, les dimensions de la Zona d'aniquilació. Si aquestes no són de 30"x22" o 56cm x 76 cm. Si la Zona d'aniquilació és més gran, beneficia a faccions especialitzades en armes a distància i si és més petita a faccions amb un cos a cos fort. Els escenaris tancats són més petits. 


Equip de cada Kill Team:

L'equip que es compra no és pot canviar de partida en partida. Aquest equip passa a l'armeria de Kill Team. Per comprar més equip s'ha de gastar requisicions o recursos.



PX per Operacions que no puntuen agents concrets: Les operacions crítiques i tàctiques que donen PV però no les puntuen agents concrets o les puntúen més d'un agent, com la operació crítica ASEGURAR (en torns posteriors un cop s'ha assegurat) o la TacOp ASEGURAR EL CENTRO o CONTENER. En el moment en que es consegueix un PV aquest s'assigna a un dels agents que escara estàn a la Zona d''aniquilació de manèra aleatòria.   

Per exemple: A la TacOp ASEGURAR EL CENTRO s'ha de controlar el centre del taulell. Si ho fan dues miniatures (per tenir més APLs), les dues miniatures que han controlat el centre del taulell tiren un dau per veure quina de les dues s'adjudica la Tacop. En el cas de la TacOp CONTENER, en que s'ha d'evitar que cap enemic hagi entrat a la meitat pròpia de la Zona d'Aniquilació, si queden 4 miniatures al torn 3 i s'aconsegueix que no hi hagin miniatures enemigues, aquelles 4 miniatures que encara están sense incapacitar es sortegen el PX.  

Descansos de lliga i requisicions: En el cas que una lliga tingui un número de jugadors imparell un jugador haurà de descansar a cada jornada. Tot i que el comando descansi també guanya un punt de requisició aquell torn.

Valoracions de trams de lliga: En el cas que una lliga tingui un número de jugadors imparell un jugador haurà de descansar a cada jornada. Per poder valorar un tram de lliga, tots els jugadors han d'haver jugat el mateix número de partides. D'aquesta manera els jugadors que descansen durant el primer tram (el primer terç de la lliga) comptabilitzaran el combat de la ronda inmediatament següent de la jornada que marca el primer terç de la lliga (p. ex: la quarta jornada en una lliga de 9 combats) com part del primer tram i part del segón tram. Els jugadors que descansen durant el torn central de la lliga comptabilitzaran el combat de la ronda inmediatament anterior de la jornada que marca el primer terç de la lliga (p. ex: la segona jornada en una lliga de 9 combats) com part del primer tram i part del segón tram. Els jugadors que descansen durant el torn final de la lliga comptabilitzaran el combat de la ronda inmediatament anterior de la jornada que marca el tercer terç de la lliga (p. ex: la sisena jornada en una lliga de 9 combats) com part del segon tram i part del tercer tram. 


LLIGA OBERTA

S'empraran la normativa de la pàgina REGLES de la lliga regular. Concretament els apartats Regles, narració, Campanya Narrrativa i Regles de la casa 
La inscripció es realitza per Kill Team, és a dir un jugador o jugadora pot estar inscrit dues vegades amb dos equips/comandos diferents.

No està permès jugar contra un mateix.

Un Kill Team inscrit ha de presentar un roster.

Es pot inscriure un Kill Team en qualsevol moment de la lliga.

El roster no ha de ser nou si l'equip ja ha jugat a anteriors lligues obertes del club. S'utilitzen les regles de la pag. 116 del manual Kill Team 2021 que diu (més o menys): Quan es tria un comando es sumen els honors de batalla i recursos estratègics de cada comando. Per cada dos punts de diferència que tingui un menys que l'altre pot: sumar un Punt de comandament a la seva reserva o triar un element més d'equip per la batalla.

Els jugadors i jugadores cerquen oponents. Quan han trobat un o una rival poden jugar una missió proposada per l'organització o pactar alguna missió.

Es juga la partida i un cop acabada, s'omple el part de batalla, actualitza el roster i el fan arribar a l'organització. L'organització inclourà la batalla en la narració de la campanya Diògenes V.

La classificació general es dividirà pel nombre de partides jugades. Un kill team entra al rànquing de la lliga en el moment que ha jugat tres partides.

La lliga finalitza en el moment que finalitza la lliga regular i es declara quina persona és la guanyadora.

Entrades populars d'aquest blog

BRIEFING DEL TORN 3

  ASSEGURAR EL REACTOR DE DIOGENITA Mapa: Mapa 6. Volkus Mapa 6 Operació crítica: Asegurar Desplegament: Segons Mapa Objectius: Segons Mapa Regles opcionals: No   Contacte:   JUGADOR NECRÓ De: Arkhon Tesseract, Veu del Consell Infinita. Per a: Abraxas, Enviat personal del Rei Silenci a Nometern. Prioritat: Omega. Salutacions, cronomant , Se li encomana una missió crítica a la lluna coneguda pels inferiors com Diògenes V , anomenada en els nostres registres antics com Nometern . Informes recents revelen l’activació d’un reactor de diogenita d’origen humà al complex industrial Volk-1s , que opera a un nivell inestable. Aquesta instal·lació posa en perill els sistemes soterrats de suspensió i preservació de les tombes que protegeixen els nostres germans adormits. Si el reactor continua funcionant incorrectament, podria danyar irreparablement els mecanismes que regulen el seu despertar o, encara pitjor, alterar els dispositius de contenció d’entitats d’importància crítica....

BRIEFING TORN 1: LA DESTRUCCIÓ DEL COMPLEX VOLK-1S

La situació a Diògenes V ha canviat de cop. L’enorme complex-laboratori de l’Adeptus mechanicus a Diògenes V ha explotat i la deflagració ha estat enorme. Encara no es coneix, o no s’han fet pública la causa de la seva destrucció: si un bombardeig orbital, un sabotatge o atemptat terrorista. El que és segur és que les runes de Volk1s, ara mateix alberguen molts objectius per les faccions involucrades al conflicte a Diògenes V :  pistes sobre la seva destrucció, fragments de diogenita , dades dels experiments de l’Adeptus mechanicus, material de laboratori, armes experimentals  o simplement la possibilitat d'establir una base d'operacions d'un comando invasor a les ruïnes del laboratori, i els intrincats túnels del subsol. Volk-1s s’ha convertit en la prioritat absoluta de totes les faccions i es preveu que durant els pròxims cicles serà l’escenari de diversos conflictes armats. Mapa: Volkus Mapa 5 Operació Crítica: 5. Inteligència Necrons: Missatge Codificat… Khaeskf...

BRIEFING DEL TORN 2

  Mapa: Horcasombría Mapa 6 Operació Crítica: 6. Extracción JUGADOR T’AU: De: Por’o’Salas’hei’Ktla, Líder Èter del Batalló 104, Primera Lluna de T’au A: Elsy’eir, líder del Comando de Rastrejadors del Batalló 104 Assumpte: Defensa del Laboratori d’Anàlisi Data: Cicle D-2024 MISSATGE: Estimats servidors del Bé Suprem, Les nostres sospites s’han confirmat. S’ha detectat una intrusió en el laboratori d’anàlisi secret situat a Diògenes V . Aquest recinte alberga les unitats de memòria que contenen dades crucials sobre l’ Esfera d’Anoshen . Aquest coneixement, que amb tant esforç hem aconseguit reunir, ara es troba en perill imminent de caure en mans hostils. Ordres: Mobilitzeu el vostre equip per defensar el laboratori amb tots els mitjans disponibles. Assegureu la integritat de les unitats de memòria i, en cas d’emergència, procediu a la seva extracció immediata. Reubiqueu-les a una instal·lació més segura designada en el protocol d’evacuació X-28. Neutralitzeu els intrusos ...